25 mei, een lang weekend - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Lisa Warmerdam - WaarBenJij.nu 25 mei, een lang weekend - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Lisa Warmerdam - WaarBenJij.nu

25 mei, een lang weekend

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 Mei 2015 | Duitsland, Leipzig

Vrijdag ben ik met de LKW meegereden naar Dresden, ook een zeer mooie stad. We moesten daar 4 grote bomen ophalen, en groot waren ze zeker. Met 4 man allemaal in de vrachtwagen gesjouwd. Na dat gebeurd was heb ik samen met mijn collega Matthias mijn eerste Duitse bradwurst gegeten! Op de terugweg werd ik afgezet bij het vliegveld van Leipzig, ik ging niet naar huis maar ik werd daar opgehaald door de taxi (met bedrukking van Blumenland Engler) en naar het bedrijf terug gebracht. En toen ging Matthias nog door tot 's avonds. In de taxi veel gepraat met de chauffeur. Om 6 uur was ik eindelijk weer thuis, boodschapjes doen en op tijd m'n bed in gedoken!

We begonnen het weekend met een toeristisch dagje. Zaterdag ben ik naar het Bach museum en de Thomas kerk geweest. Beide was erg interessant om een keer te zien! Daarnaast kon ik het ook niet laten om even lekker te shoppen! Dit weekend is ook het gothic festival in de stad. Het was erg druk en veel mensen met bizarre outfits liepen rond. Het was heel gaaf om te zien. Na veel gezien te hebben een heerlijke pizza bij de Italiaan gegeten! De heenweg was ik ben de tram gegaan omdat ze niet zo goed weer voorspelde (maar wat was het lekker). Met de terugweg had ik geen zin om met de tram naar huis te gaan dus ben ik te voet gegaan. 1,5 uur later was ik eindelijk in mijn kamertje weer terug, moe maar voldaan!!
Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen. Om 13.00 ben ik naar Arena Leipzig gaan fietsen. Om 14.00 zou daar de Deutsche Meisterschaft zijn van Handball A-Jugend Budesliga. Het ging tussen SC DHfK Leipzig -HSG Dutenhoffen./Münchholz. Het was natuurlijk een spannende wedstrijd die met 8 punten verschil werd gewonnen door SC DHfK Leipzig. Dus na de wedstrijd was er een groot feestje (ik vraag me af waarom wij dat ook niet zo vieren:p). Toen ik thuis was lekker gekookt voor mezelf en daarna naar het meer gelopen in een heerlijk zonnetje (en ja in een kort broekje) mijn boekje gelezen.

Ik dacht vandaag 2e Pinksterdag een rondje te gaan lopen en nog wat boodschapjes doen. Maar helaas waren de drie supermarkten waar ik langs liep dicht. Dus daarom een heerlijk dagje relaxen en opruimen. Vanavond weer lekker koken en klaar stomen voor een nieuwe werkweek!!

Liebe Grusse aus Leipzig!

  • 25 Mei 2015 - 20:23

    Yvonne:

    Hoi hoi,
    Weer helemaal leuk om te lezen. Komend weekend komen we nog even jouw kant op! We vinden de stad ook erg mooi en hebben nu een hele goede reden om er nog een keertje extra heen te gaan.
    Werk se voor de komende week en lees graag je volgende berichtjes.
    Kus, je moeder

  • 25 Mei 2015 - 21:34

    Raymond Hedges:

    Hi Lisa,

    Leuk om weer wat te lezen van je! Goed bezig, mooie blogs!

    Gr

    Raymond Hedges

  • 02 Juni 2015 - 12:16

    Ferani Djoniman:

    Hoi Lisa!

    Ik wou dat ik erbij was geweest,
    klinkt alsof je een heerlijke tijd hebt daar.

    Groetjes!
    Ferani Djoniman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Leipzig

Lisa

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 26 Juni 2015

Leipzig, Duitsland

Landen bezocht: