21 mei, week verslagje - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Lisa Warmerdam - WaarBenJij.nu 21 mei, week verslagje - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Lisa Warmerdam - WaarBenJij.nu

21 mei, week verslagje

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Mei 2015 | Duitsland, Leipzig

Mijn eerste weekend helemaal alleen heb ik zeer goed overleefd. Zaterdag heb ik er een cultureel dagje van gemaakt. Om half 11 zat ik op de fiets naar het centrum van Leipzig. 30/45 minuten fietsen dus dat was prima te doen! Vele mooie dingen gezien en op bordjes dingen gezien waar ik zeker nog heen wil. En wat is Leipzig een groene stad, nog niet 1 minuut uit het centrum zijn al vele parken te vinden. Zondag eerst heerlijk uitgeslapen en daarna een sportief rondje hardgelopen om het meer door het bos. Om af en toe ook van het uitzicht te genieten ben ik uiteindelijk twee uur buiten geweest. Daarna een middagje rustig op mijn kamer geweest, opruimen (hoort er helaas nu ook bij) en macaroni ala Lisa gemaakt.

Maandag heb ik een marketing opdracht gekregen. Ik mag werken/denken aan ideeën voor een evenement in november. Ik vind dat een hele leuke uitdaging en ik ga veel inspiratie opzoeken de komende dagen om erachter te komen wat het leukste is voor het bedrijf en de consumenten. Dinsdag heb ik rond gelopen, ideeën opgedaan en lekker gewerkt. Woensdag gingen dan eindelijk de hechtingen eruit, dus dat betekend; ik kan mij handen weer normaal gebruiken. 'S avonds heb ik mezelf op een leuk uitje gezet. Ik ben naar een 2e Bundesliga wedstrijd geweest. Dit keer waren het mannen, SC DHfK Leipzig - ASV Hamm-Westfalen. Er hing een hele goede sfeer in de hal en was een leuke maar spannende wedstrijd met uiteindelijke eindstand 28-28. Het was ook erg leuk dat ik naast een opa zat die alles wist, dus ik ben ook op de hoogte van alle weetjes!

Vandaag heb ik een dagje gewerkt met mijn collega Rosanna, hard werken maar ook veel praten (goed voor mijn Duits:)). Ik dacht 's avonds eindelijk weer te kunnen handballen, maar dat mocht helaas niet baten. Helaas was ik niet op de hoogte gesteld van de andere tijden (dit omdat zij geen competitiewedstrijden meer hebben). Toch nog uiteindelijk even langs geweest en de goede tijden voor volgende week dinsdag en donderdag gekregen. Dus volgende week mag/kan ik gelukkig weer trainen :)

Vele groetjes uit Leipzig!

  • 21 Mei 2015 - 21:43

    Yvonne:

    Hoi LIsa,

    Wat vind ik het super leuk om je verslagen te lezen.

    Wat is dit een ontzettend mooie leerschool om ervaring op te doen en dan ook nog in het buitenland. De tijd krijgen om binnen te kijken bij een tuincentrum op een hoog niveau. Mee-werken, foto's op de website en een marketing opdracht. Ook nog een school opdracht mee gekregen op logistiek niveau.In het hele bedrijf meekijken. Ben eigenlijk wel beetje jaloers.

    Maar bovenal super trots over hoe positief je alles oppakt. Een tegenvaller met twee hechtingen zijn een week later alweer verwijderd. In je vrije tijd de mogelijkheid gehad om al 2 keer bij een wedstrijd van de 1e teams van Leipzig te kijken, zowel de dames als de heren. Hoop dat je zelf nog enkele keren mag meetrainen met de A-jeugd.

    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag, dus vooral doorgaan met schrijven.

    Dikke kus en veel plezier en tot volgende weekend,
    Je trotse moeder XXX

  • 22 Mei 2015 - 08:08

    Raymond Hedges:

    Leuke blog om te lezen Lisa en fijn dat je in zo'n mooie groene stad zit! Geniet er van!

    Gr

    Raymond Hedges

  • 22 Mei 2015 - 08:18

    Linda:

    Hoihoi Lisa,

    Gaaf om te lezen hoe je daar bezig bent.
    Heel veel succes en geniet ervan.

    Linda

  • 22 Mei 2015 - 10:13

    Frans:

    Goed bezig daar! Maak je dat straks hier in Nederland ook, Macaroni ala Lisa? Ben benieuwd. Je hebt het leuk daar als ik het zo lees. Goed bezig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Leipzig

Lisa

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 4438

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 26 Juni 2015

Leipzig, Duitsland

Landen bezocht: