14 mei, een vrije dag - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Lisa Warmerdam - WaarBenJij.nu 14 mei, een vrije dag - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Lisa Warmerdam - WaarBenJij.nu

14 mei, een vrije dag

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Mei 2015 | Duitsland, Leipzig

Hier een berichtje uit het zonnige Leipzig!

Dinsdag een leuke werkdag gehad met nieuwe en leuke klusjes. Ik heb foto’s mogen maken van het tuincentrum voor hun Facebook. Wat een omgeving (zie foto’s)!!!!! In Nederland had ik al contact gehad met de trainster/coach van de A-jeugd van handbal vereniging HC Leipzig, met als antwoord dat ik mocht meetrainen. Ik hoefde alleen contact op te zoeken met haar als ik in Leipzig was. Maandag heb ik contact opgezocht en ik mocht dinsdag gelijk mee trainen! Ik vond het heel erg leuk, een keer wat anders. De meiden waarmee ik trainde waren heel vriendelijk en stelde veel vragen. Ik mag twee keer per week gaan mee trainen en daar heb ik heel veel zin in.

Woensdag stond er weer een leuke werkdag voor de boeg. Ik moest nog een aantal klusjes afmaken van dinsdag en kreeg ook nieuwe erbij. Maar helaas zit een ongeluk in een klein hoekje. Ik was een vaas aan het afwassen en er kwam een collega binnen die ik begroeten en tijdens het niet opletten stootte ik de vaas en lag het in stukjes in mijn hand. Veel kleine sneetjes maar ook één diepe. Dus hup de auto in met opa en oma Engler naar het ziekenhuis. Het duurde even voordat ik mocht plaatsnemen in de wachtkamer want ze vonden het erg moeilijk om een internationaal Engels zorgverzekeringpas te lezen. Toen alles goed was, werd ik snel geholpen. Schoonmaken en twee hechtingen erin. Ik werd opgehaald door mevrouw Engler en naar mijn pension gebracht. Een half uur later werd ik gebeld door mevrouw Engler en ze vertelde mij dat ik nog een keer naar het ziekenhuis moest want ik moest nog twee injecties krijgen tegen infecties (en over vier weken nog een keer). Daarna werd ik weer bij mijn pension afgezet en ben ik een paar boodschappen gaan halen. Ik had op de woensdag avond al iets leuks in mijn vooruitzicht en mijn hand kon mij er niet van weerhouden om daar niet heen te gaan. Ik ging naar een Bundesliga wedstrijd HC Leipzig – VL Koblenz. Wat een hal en mega ervaring om daar bij te zijn!!! Bij VL Koblenz handbalt een zus van een vriendin van mij dus het was ook erg leuk om haar, een Nederlander, te spreken!

Vandaag, donderdag, is een vrije dag, dus dat betekent uitslapen! Na een rustig ontbijt vanmorgen, omkleden en naar buiten. Het is vandaag een hele mooie zonnige dag. Ik ben een stukje naar het centrum gefietst en naar het meer hier in de buurt. Vanavond koken en op tijd mijn bedje in te gaan om morgen weer een dagje te werken!!

Bis nächste Mal, Tschüss!

  • 14 Mei 2015 - 22:56

    Frans:

    En nu maar hopen dat ze die vaas niet van je loon afhalen! Ik begrijp dat het met de hechtingen nogal meevalt. Gelukkig, kan je nog handballen daar! En hoe is het niveau? Kan je het een beetje bijhouden?

  • 19 Mei 2015 - 20:26

    Raymond Hedges:

    Mooie blog, je kunt leuk en goed schrijven! En fijn dat je kunt mee handballen, ik ben benieuwd naar het niveau.

    Gr

    Raymond Hedges

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Leipzig

Lisa

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 4436

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 26 Juni 2015

Leipzig, Duitsland

Landen bezocht: